Het HR-beleid
Bij de ALAIN AFFLELOU groep komen, is deel uitmaken van een dynamisch bedrijf, dat volop groeit, en dat voorrang geeft aan de ontwikkeling van de competenties en de diversiteit van de carrières. ALAIN AFFLELOU legt er zich op toe om producten en diensten van kwaliteit te bieden aan zijn klanten, maar hanteert ook een HR-beleid om elke medewerker tijdens zijn of haar hele carrière het beste van zichzelf te doen geven en ze te erkennen voor hun competenties, ervaring, potentieel, door ze mogelijkheden te bieden om nationaal en internationaal te evolueren. Zo kan iedereen zich inzetten in en voor een Groep die aan de top staat en voortdurend innoveert.
INNOVATIE | DYNAMISME | LEADERSHIP | ENGAGEMENT
Het is met deze waarden dat de Alain Afflelou Groep al haar medewerkers wil omkaderen. Innoveren, vooruitgaan en ons elke dag heruitvinden om dag na dag onze klanten de beste oplossingen op de markt te bieden. Altijd putten uit de deskundigheid van het vak van opticien en van de optiek.
Het beste van onszelf geven en sterke teams uitbouwen die zeer klantgericht zijn en de schouders zetten onder het succes van ons merk en onze handelsnaam.
Onze beslissingen dragen er toe bij om een leiderspositie op onze markt te veroveren en te onderbouwen. Integriteit en engagement in alles wat we ondernemen. De roeping hebben om onze klanten te binden en ons imago dagelijks te perfectioneren.
ONZE BEROEPEN:
MONTEUR OPTICIEN VERKOPER:
- Bestaansreden: de Monteur Opticien Verkoper moet instaan voor het onthaal van en de verkoop van brillen, lenzen aan de klanten, door de inbreng van zijn technische deskundigheid. Hij/zij moet brillen monteren in het atelier en meewerken aan het dagelijks beheer van de winkel. Belangrijkste verantwoordelijkheden: de Monteur Opticien Verkoper moet: de verkoop doen in naleving van het commercieel beleid en met oog voor optimale klantenservice.
- De montages doen volgens de technische normen van het bedrijf en de veiligheids- en kwaliteitsregels.
- Meewerken aan het beheer en de taken in het kader van het onderhoud van de winkel.
- Meewerken aan het administratief beheer (bestellingen, ziekenfondsen, …) van de winkel.
- Bijdragen tot het halen van de commerciële doelen van de winkel: omzet, marge, bijkomende verkoop, kortingspercentage om de zaak rendabel te houden.
GEDIPLOMEERD OPTICIEN:
De Gediplomeerd opticien moet instaan voor het onthaal van en de verkoop van optiekuitrusting aan de klanten, door inbreng van zijn technische deskundigheid. Hij/zij moet brillen monteren in het atelier en meewerken aan het dagelijks beheer van de winkel. Belangrijkste verantwoordelijkheden: De Gediplomeerd opticien moet: de verkoop doen in naleving van het commercieel beleid en met oog voor optimale klantenservice.
- De montages uitvoeren volgens de technische normen van het bedrijf en de veiligheids- en kwaliteitsregels.
- Meewerken aan het beheer en de taken in het kader van het onderhoud van de winkel.
- Meewerken aan het administratief beheer (bestellingen, ziekenfondsen, …) van de winkel.
- Bijdragen tot het halen van de commerciële doelen van de winkel: omzet, marge, bijkomende verkoop, kortingspercentage om de zaak rendabel te houden.
ADJUNCT-WINKELVERANTWOORDELIJKE:
- Bestaansreden: De Adjunct-Winkelverantwoordelijke is verantwoordelijk voor de goede werking en de ontwikkeling van zijn winkel, in naleving van de richtlijnen die hij van de Winkeldirecteur kreeg. Hij/Zij moet onder meer de merknaam vertegenwoordigen in de toepassing van zijn/haar algemeen beleid, de winkel beheren als profit center en het eigen team leiden. Hij/zij staat borg voor de kwaliteit van de service aan de klant. Belangrijkste verantwoordelijkheden: Hij/zij is verantwoordelijk voor de economische resultaten, voor de goede werking van het verkooppunt onder de verantwoordelijkheid van de Winkeldirecteur, en levert de nodige boordtabellen aan.
- Verantwoordelijkheden in het financieel en administratief beheer: Hij/Zij beheert het magazijn van de verkoopvoorraden.
- Managerverantwoordelijkheden: Hij/Zij managet het team van de winkel onder toezicht van de Winkeldirecteur.
WINKELDIRECTEUR:
- Bestaansreden: De Winkeldirecteur is verantwoordelijk voor de goede werking en de ontwikkeling van zijn winkel, in naleving van de ontvangen richtlijnen. Hij/Zij moet onder meer de merknaam vertegenwoordigen in de toepassing van zijn/haar algemeen beleid, de winkel beheren als profit center en het eigen team leiden. Hij/zij staat borg voor de kwaliteit van de service aan de klant. Belangrijkste verantwoordelijkheden: De Winkeldirecteur moet: Commerciële verantwoordelijkheden: Hij/Zij is verantwoordelijk voor de economische resultaten, voor de goede werking van zijn winkel, en levert de nodige boordtabellen aan.
- Verantwoordelijkheden in het financieel en administratief beheer: Hij/Zij beheert zijn/haar magazijn van de verkoopvoorraden.
- Managerverantwoordelijkheden: Hij/Zij managet het team van de winkel.
ATELIERVERANTWOORDELIJKE:
- Bestaansreden: De Atelierverantwoordelijke staat in voor het onthaal van en de verkoop van brillen, lenzen aan de klanten, door de inbreng van zijn technische deskundigheid. Hij/zij moet toezien op de dagelijkse werking van het atelier, volgens de doelstellingen op het vlak van kwaliteit, kostprijs, termijn, motivatie en veiligheid die het bedrijf bepaalde, en zijn/haar team managen.
- Belangrijkste verantwoordelijkheden: de Atelierverantwoordelijke moet: de verkoop doen in naleving van het commercieel beleid en met oog voor optimale klantenservice.
- De montages doen volgens de technische normen van het bedrijf en de veiligheids- en kwaliteitsregels.
- Meewerken aan het beheer en de taken in het kader van het onderhoud van de winkel.
- Meewerken aan het administratief beheer (bestellingen, ziekenfondsen, …) van de winkel.
- Bijdragen tot het halen van de commerciële doelen van de winkel: omzet, marge, bijkomende verkoop, kortingspercentage, … om de zaak rendabel te houden.
- Instaan voor de verbetering van de kwaliteit, de kostprijs, de termijnen van de geproduceerde stukken.
- De vooruitgang in de autonomie en de teamspirit in het atelier waarborgen.
- De veiligheid van de goederen en personen van het atelier garanderen.
- Bijdragen tot de milieuzorg.
- Borg staan voor de goede werking van het machinepark van het atelier.
AUDIOPROTHESIST:
- Bestaansreden: De audioprothesist of gehoorprothesist voorziet dove of slechthorende personen van de nodige apparatuur, op voorschrift. Dat betekent dat hij hoorprothesen op maat ontwerpt en aanpast en de efficiëntie van de toestellen test. Hij geeft de patiënten, die vaak zeer gehandicapt zijn door hun aandoening, duidelijke uitleg over de werking en het onderhoud van de apparaten. De audioprothesist moet: de gehoorgang onderzoeken, zijn patiënt informeren over het gebruik, het onderhoud en de kostprijs van de benodigde prothese.
- Een eerste afdruk van de gehoorgang maken om dan het meest geschikte apparaat te kiezen en dit vervolgens aan te brengen.
- Afstellingen doen en de efficiëntie van toestellen controleren.
- Het atelierwerk uitvoeren: afgietsels, aanpassing van oorstukjes, eenvoudige herstellingen.
- De patiënt met een hoortoestel geregeld opvolgen en ervoor zorgen dat deze het gebruikt zoals het hoort.
- Alle nodige functies uitoefenen voor de commercialisering van de audioprothesen: leveranciers zoeken, de producten aankopen, de producten en de bijhorende diensten verkopen.
- Ook de patiënten begeleiden bij de aflevering van de producten, hun aanpassing en alles wat bij het dragen van hun hoortoestel komt kijken.